Dziecięce Laboratorium Poznawcze

To wyjątkowa propozycja w skali regionu dzięki, której Twoje dziecko będzie miało niepowtarzalną szansę samodzielnego znalezienia odpowiedzi na nurtujące je pytania.

Stawianie pytań, znajdowanie odpowiedzi poprzez zabawy eksploracyjne to kwintesencja myślenia badawczego, stanowiącego najważniejszy element rozwoju dziecka. Wspieranie  i rozwijanie naturalnych umiejętności badawczych dzieci, zachęcanie ich do zadawania pytań i samodzielnego szukania odpowiedzi, ułatwia start w szkole. Kto pyta, nie błądzi, a kto potrafi znaleźć odpowiedź, odnosi sukces.

Jak to u nas wygląda?

Dzieci w trakcie zajęć pod czujnym okiem opiekunów wykonują eksperymenty oraz doświadczenia związane ze zjawiskami, z którymi spotykają się na co dzień. Pomaga im dzielny Pies Euklides, który o matematyce wie wszystko.

Laboratorium wyposażone w mikroskopy, lupy, kulodromy, zestawy magnetyczne, pipety, menzurki pozwala badać i obserwować rosnące rośliny czy topiący się śnieg. Gry dydaktyczne, multimedia, karty logiczne oraz wiele innych pomocy uatrakcyjnia nasze zajęcia, sprawiając, że nauka staje się czystą przyjemnością.

12

miesięcy w roku

3

Trzy grupy wiekowe.

5

Dni w tygodniu

12

miesięcy w roku.
Działamy bez przerwy wakacyjnej.

3

Trzy grupy wiekowe.

5

Dni w tygodniu

Dziecięce Laboratorium Poznawcze

Czy cukier w wodzie znika?

Seria eksperymentów w trakcie, których dzieci sprawdzą, co dzieje się kiedy różne substancje zostaną wsypane do wody, ile potrzeba cukru żebyśmy zauważyli, że objętość cieczy się zmienia.

Skąd bierze się deszcz?

Seria eksperymentów związanych z parowaniem i skraplaniem się wody, z wykorzystaniem modelu symulacyjnego. Dzieci napełniają menzurki wodą, nawilżają różne obiekty i dokonują obserwacji.

Jak rozpoznać kierunki świata?

Wycieczka do lasu, w trakcie której dzieci wykorzystają niezbędnik małego podróżnika oraz pod kierunkiem nauczyciela spróbują odgadnąć, jak jeszcze możemy rozpoznać kierunki świata.

Co to jest objętość?

Dzieci będą miały okazję dowiedzieć się czym jest objętość i jakie są cechy cieczy. Przelewamy wodę do różnych menzurek, pojemników, przy użyciu różnych narzędzi i sprawdzamy co się dzieje.

Jak działa silnik?

Doświadczenie z zakresu mechaniki. Dzieci wspólnie z wychowawcą konstruują z gotowych elementów model silnika i sprawdzają na czym polega jego działanie.

Czy pająk jest owadem?

Dzieci obserwują modele owadów i pajęczaków szukając różnic i podobieństw. Wspólnie konstruują wnioski.

Czy psy widzą kolory?

Wizyta specjalistów z psami do dogoterapii, przedszkolaki przed wizytą ustalają czego chciałyby się dowiedzieć, oglądanie programu edukacyjnego o psach.

Dlaczego liście zmieniają kolor?

Oglądanie liści pod mikroskopem, dyskusja na temat jego cech oraz rozmowa kierowana z nauczycielem na temat przyczyn zmiany koloru, związanych z porą roku.

„Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia do sześciu lat. Jest to czas, kiedy formuje się inteligencja człowieka i nie tylko ona, ale całość jego zdolności psychicznych." / Maria Montessori

rekrutacja